Cum delegi dreptul de a face unlock la un user account

By Andrei Ungureanu - Last updated: Wednesday, May 5, 2010 - Save & Share - Leave a Comment

De multe ori atunci cand delegi permisiuni servicedesk-ului ajungi sa iti pui si problema daca sa delegi dreptul de a face unlock la un cont de utilizator.

In general servicedesk-ul primeste dreptul de a reseta parole pentru ca asta e unul din rolurile lor de baza (trist dar adevarat), nu si unlock, probabil pentru ca nu exista un atribut anume pentru a fi delegat.

In cazul asta sa explicam cum se face. Prima data trebuie sa avem un grup pentru utilizatorii din servicedesk (intotdeauna delegati folosind grupuri nu user accounts).

Vom efectua exercitiul folosind consola AD Users & Computers cu toate ca exista si alte metode ceva mai simple, insa nu pentru adminul incepator. Activam Advanced Features:

image

Ne ducem pe containerul peste care vrem sa delegam permisiunile:

image

image

Click pe Add:

image

image

Si de aici incepe delegarea permisiunilor:

image

image

Iar acum dam drepturi peste atributul lockoutTime:

image

Din acest moment membrii grupului Servicedesk vor avea dreptul sa faca unlock pe conturile aflate in OU-ul peste care am efectuat delegarea.

Simplu, nu? O sa revin si cu alte taskuri din categoria delegari.

Posted in Active Directory • Tags: Top Of Page

Write a comment